انتخاب و خرید ماهی تازه
یادگاری
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. امیدوارم در کنار هم لحظه های شادی داشته باشیم. من در استان البرز ،شهر کرج زندگی می کنم. هم استانی های البرزی عزیز، سفارش ژله برای جشن نامزدی - جشن عقد - ازدواج - روز ولنتاین - سالگرد ازدواج - سیسمونی نوزاد - تولد کودک دلبند شما - مناسبتهای مختلف مانند عید و شب یلدا و ... پذیرفته می شود . سفارش مورد نظر خود را از قسمت پروفایل به ایمیل ، بفرستید.

پيوندها
شارژمستقیم با سه بار قرعه کشی روزانه
تایپ آنلاین
برای همه
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان یادگاری و آدرس karttabrik.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


نويسندگان
m

آخرین مطالب


 

انتخاب ماهی تازه :

هنگامی که ماهی تازه را در کفِ دست قرار دهید ، سر و دُم آن به سمت پایین خم نمی شود و اگر با انگشت روی بدن ماهی فشار آورید ، جای انگشت به سرعت از بین می رود.

ماهی تازه نسبت به حجم خود ، سنگین تر است و شکم کشیده و سفتی دارد ، اما ماهی فاسد سبک است ، روی آب شناور می شود و شکم متورمی دارد.

ماهی تازه بوی مطبوعی مانند خزه و آب دارد و بوی زُهم ، ناشی از ماندگی ماهی است که حتی پس از شستشو نیز کاملاً از بین نمی رود.

چشم های برجسته و براقی دارد ( در این حالت ، چشم ها شفاف و مساوی با حدقه اند ، اما اگر چشم ها فرو رفته  و کدر باشند ، ماهی فاسد شده است ).

فلس ها کاملاً درخشان بوده و محکم به بدن متصل است.

مخرج ماهی ، کاملاً بسته و معمولاً به رنگ روشن است.

دهان ماهی بسته است.

آبشش آن به رنگ قرمز بوده و از مخاطی شفاف و بدون بو پوشیده شده است.

گوشت آن صاف و سفت است ، حالت لاستیکی دارد و کاملاً به استخوان چسبیده است.

خرید :

خرید آبزیان تازه فقط در سواحل دریای خزر ، خلیج فارس و دریای عمان و حداکثر تا فاصله 100 کیلومتری از ساحل توصیه می شود ، در غیر این صورت آن ها را حتماً به شکل یخ زده خریداری کنید.

امروزه ، ماهی ها به شکل کامل ، شکم خالی ، فیله یا استیک به فروش می رسند. گوشت فیله یا استیک ماهی باید روشن ، شفاف ، تقریباً براق ، فاقد لکه و کبودی باشد ، رنگ آن با نوع ماهی مطابقت کند و لبه های آن خشک نباشد. فیله ها باید سفت و بدون فاصله در کنار هم بسته بندی شده باشند.

حتماً به تاریخ انقضای مندرج روی بسته بندی آبزیان توجه کرده و از خرید بسته ای که تاریخ انقضای آن نزدیک است ، خودداری کنید.

 برای انتخاب و تشخیص بهتر و آسان تر ماهی سالم ، بهتر است آن را به شکل کامل خریداری کنید و پس از خرید ، به سرعت در یخچال یا فریزر قرار دهید.

هنگام خریدِ آبزیان منجمد ، دقت کنید کاملاً یخ زده باشند و نشانه ای از ذوب شدن یخ در آن ها دیده نشود. ماهی منجمدی را خریداری کنید که حتماً در بسته بندی های مقاوم ، سالم ، بدون سوراخ و بدون برفک باشد ، زیرا برفک نشان دهنده نوسان دمای فریزر است ، همچنین آثار سوختگی ناشی از انجماد ، رنگ پریدگی ، تیرگی و کدری در گوشت وجود نداشته باشد. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.